Hej! Jag har köpt en Garmin 720 som ska hjälpa mig hålla rätt kurs i sommar.
Tacksam för tips på bästa montage.
Fäste under insteget till ruffen eller "svängarm" inifrån ruffen?
Hur har ni monterat på era IF:ar?
Sökningen fann 15 träffar
- 16 mar 2014 15:42
- Kategori: El
- Tråd: Montering av GPS?
- Svar: 3
- Visningar: 11294
- 19 aug 2012 10:39
- Kategori: Segel
- Tråd: Fock kvalitet?
- Svar: 17
- Visningar: 29003
Re: Fock kvalitet?
Bra tips. Hittar både 105% och 110% fockar på
http://www.segelmakare.com/WebbSegelpris/frame.asp
för ca 6500:- Låter väl rätt OK?
http://www.segelmakare.com/WebbSegelpris/frame.asp
för ca 6500:- Låter väl rätt OK?
- 18 aug 2012 18:39
- Tråd: Fock kvalitet?
- Svar: 17
- Visningar: 29003
Fock kvalitet?
Det ser svårt ut att hitta en begagnad kryssfock så jag kollar runt lite på nätet. Boding har 3 olika sorter (Dacron Crosscut, Laminat Triradial, G2 Membrane)
http://www.boding.se/priser/modell/if/
Vad är skillnaden och vilket ska man välja för vanlig helgsegling?
http://www.boding.se/priser/modell/if/
Vad är skillnaden och vilket ska man välja för vanlig helgsegling?
- 14 aug 2012 10:20
- Tråd: Kryssfock till salu?
- Svar: 6
- Visningar: 15000
Re: Kryssfock till salu?
Tack för alla tips! Ett tips från mig är att kolla fästet för förstaget. För mig hade låsningen vid däcket lossnat. Förmodligen mha förtöjningslinan i fören. Vanten och akterstaget håller masten bakåt men bara förstaget framåt. Inte kul när hela masten faller bakåt! Ny har jag tejpat alla ringar.
- 13 aug 2012 08:49
- Tråd: Kryssfock till salu?
- Svar: 6
- Visningar: 15000
Kryssfock till salu?
Under semesterseglingen råkade jag ut för masthaveri. Sprinten till förstaget lossnade och hela masten med segel föll bakåt och i vattnet i hård kryss. Otäckt men allt ordnade upp sig med lite hjälp. Kryssfocken fick dock en reva och jag undrar nu om någon har en kryssfock till salu?
- 06 aug 2012 19:39
- Kategori: Annat
- Tråd: Ny dynklädsel
- Svar: 5
- Visningar: 13223
Ny dynklädsel
Funderar på att klä om dynorna i min IF. Någon som vet en bra firma som gör det och vad kostar det?
Re: IF racer?
Ja och prislistan från 1983 verkar ju jättekul också. 126500:- för en standard IF. Undrar vad racerpaketet kostade?
Re: IF racer?
Hej IF1426! Hej! Jätteintressant med den broschyr du nämnde över IF racer. Jag köpte båten i juni och håller som bäst på att sätta mig in i alla trimmöjligheter och förstå vad "racer-paketet" innebär. Det vore verkligen guld om du kan sända mig broschyren. Jag kan även försöka scanna in den till IF-s ...
- 21 jul 2012 15:14
- Kategori: Allmänt
- Tråd: Undrar över tillverkningsnummer
- Svar: 5
- Visningar: 11155
Re: Undrar över tillverkningsnummer
Hej! Är en nybliven ägare till en IF där jag bara vet segelnumret (3327). Finns ingen skylt i garderoben. Hur får man reda på skrovets serienummer?
IF racer?
Hej! Är en nybliven ägare till en "IF racer" med röda ränder på skrovsidan och ett antal extra trimmöjligheter. Min fråga nu är om någon vet mer om detta racingpaket och hur man använder de extra öglorna och fästpunkterna. Någon som har mer data eller broschyr? PS Ställde fråga på facebook gruppen oc ...
- 06 jul 2012 15:59
- Kategori: Rigg
- Tråd: Var fästa akterstag?
- Svar: 4
- Visningar: 8663
Re: Var fästa akterstag?
Mitt sitter i akterdäck med spännare på styrbordsidan. Försökte lägga in en bild utan bra resultat. Kan maila dig om du uppger din mailadress.
- 19 jun 2012 20:22
- Tråd: Byte block i mastfot?
- Svar: 7
- Visningar: 12296
Re: Byte block i mastfot?
Tack för alla tips. Ska prova senare. Jag har dyneema till alla fall och det fungerar perfekt så det är ingen ko på isen. :-)
- 11 jun 2012 13:54
- Tråd: Byte block i mastfot?
- Svar: 7
- Visningar: 12296
Byte block i mastfot?
Blockhjulen till fallen i mastfoten börjar bli lite möra. Hur får man bort hjulen? Går det att slå ur axeln på något vis utan att ta bort mast och mastfot?
- 31 maj 2012 08:17
- Kategori: Beslag
- Tråd: Ny nyckel till ruffluckan?
- Svar: 16
- Visningar: 34263
Re: Ny nyckel till ruffluckan?
Tack för snabba och bra svar. Då var det inte så svårt att få tag på en ny nyckel.
- 30 maj 2012 13:30
- Kategori: Beslag
- Tråd: Ny nyckel till ruffluckan?
- Svar: 16
- Visningar: 34263
Ny nyckel till ruffluckan?
Hur ska man göra om nyckeln till ruffluckan försvunnit? (Olåst som tur är)
Går det att få reservnyckel någonstans eller går låset att byta? Vart vänder man sig?
Går det att få reservnyckel någonstans eller går låset att byta? Vart vänder man sig?