Sökningen fann 5 träffar

av Pelle
08 jan 2010 22:51
Kategori: Annat
Tråd: Släpjolle till IF?
Svar: 6
Visningar: 12779

Re: Släpjolle till IF?

Har en enmans faltkajak av märket Feathercraft, aluminiumstomme och nylonväv. Mjuk och fin vid kollision och följer bra om man ger lite lina. Den har skrov med slag och grund köl. Inget större bekymmer i hamn eftersom den är mjuk. Ihopfälld går kajaken in i en av stickkojerna. Får även rum i ruffen ...
av Pelle
08 jan 2010 19:02
Kategori: Segel
Tråd: Siktruta i cruisingsegel
Svar: 6
Visningar: 13961

Siktruta i cruisingsegel

Jag har fått offert på nya segel där siktrutor ingår i paketet. Kommer att använda seglen som cruisingsegel. Bör jag avstå siktruta?
av Pelle
11 aug 2009 22:56
Kategori: Rigg
Tråd: Storfallet
Svar: 3
Visningar: 8379

Storfallet

Hej! En dum fråga, kanske. Jag har en guldeloxerad proctormast (antagligen från 72) med endast stor- och genuafall dragna i masten. Genuafallet är draget högt upp på styrbordssidan och bryts nedåt. Under sitter en platta där det verkar ha suttit en vinch. Storfallet går ut lågt på babordssidan och b...
av Pelle
12 apr 2009 22:30
Kategori: Skrov
Tråd: Läckage från fönstren?/Kondens?
Svar: 2
Visningar: 6434

Läckage från fönstren?/Kondens?

Såg när jag köpte båten att det droppat vatten mittunder tre av fönstren. Det fanns otäta skruvhål i taket. Passade därför på att täta allt som gick igenom taket. Det sipprade ändå in vatten. Fick uppfattningen att vattnet kom in när det regnade och när båten tagit mycket sjö. Trodde därför att det ...
av Pelle
12 aug 2008 22:52
Kategori: Annat
Tråd: Länspumpslösningar
Svar: 1
Visningar: 6150

Länspumpslösningar

Hej! Har tänkt att montera länspump, åtminstone en vanlig manuell och fast monterad sådan (av typen Plastimo?), i min tämligen nyinköpta IF-båt från 1972. Hur har ni löst detta på bra (eller dåliga) sätt? Var har ni monterat era pumpar, hur drog ni slangarna och var har ni skrovgenomföringen? Hälsn....