Toaletthink istället för septiktank
Moderator: Moderator
-
Re: Toaletthink istället för septiktank
Hittade denna på amazon.
- Bilagor
-
- LuggableLoo.jpg (23.65 KiB) Visad 12793 gånger
- maja
- Moderator
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 58 times
Jag är registrerad som kund hos Amazon.com . Häromdagen ville jag köpa en pryl från Amazon, men det gick inte.. . Det visar sig att de flesta industrivaror (förutom böcker ock liknade) inte kan köpas från USA. Detta beror sannolikt på handelsrestriktioner och kanske att prylen ifråga var för dyr...
Jag välkomnar därför ett framtida handelsavtal mellan EU och USA. Tills dess får vi nöja oss att handla inom EU...
Jag välkomnar därför ett framtida handelsavtal mellan EU och USA. Tills dess får vi nöja oss att handla inom EU...
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
-
I väntan på frihandelsavtal kan ni ju köpa via ebay: http://www.ebay.com/itm/Reliance-Produc ... n-Toilet-/
-
På tal om septiktank eller toahink. I min båt gjorde jag en kompromiss och byggde in en separett under en lucka i förpiken. Nr 1 går till en tank i kölsvinet som töms med länspumpen via en trevägskran, och nr 2 går i en påse av nedbrytningsbart material som är ok att gräva ner om så krävs.
Användningen är begränsad till de gånger då alternativ inte finns men har funkat väldigt bra.
Användningen är begränsad till de gånger då alternativ inte finns men har funkat väldigt bra.
Allt kring sitsen och den rostfria påshållaren (en gammal kastrull från second hand) under målades sen vit med epoxyfärg för att underlätta rengöring.
Tanken för nr 1 plastades kring en plugg i frigolit som jag måttanpassat efter kölsvinet. Mellan lagren av glasfibermatta las ett lager aluminiumfolie som hindrar doft att tränga igenom. Därefter borrade jag upp ett hål för inspektionslucka och hällde i aceton vilket löste upp frigolitpluggen och vips så var tanken klar. :-D
Finns en film på youtube:
Finns en film på youtube: