Min sumlog fungerar ej som den ska och jag har förstått att det kan vara svårt att hitta begagnade såna. Har sökt på Blocket och liknande, men ej hittat något ännu.
Är det någon som känner till var man kan få tag i en äldre fungerande sumlog? Eller ännu hellre, känner ni till någon som kan reparera min befintliga som är aningen defekt?
PQ
Sumlog
Moderator: Moderator
Re: Sumlog
Det allmänna rådet brukar vara att montera bort den helt, plasta igen hålet och skaffa en handhållen GPS. Det är ju "fart över grund" man vill åt ändå.Pearl Q skrev:Min sumlog fungerar ej som den ska och jag har förstått att det kan vara svårt att hitta begagnade såna. Har sökt på Blocket och liknande, men ej hittat något ännu.
Är det någon som känner till var man kan få tag i en äldre fungerande sumlog? Eller ännu hellre, känner ni till någon som kan reparera min befintliga som är aningen defekt?
PQ
IF SWE 3046, Snutten, som för tillfället är landbaserad för totalrenovering.
- maja
- Moderator
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 65 times
Om du insisterar att ha (kvar) en vattenrelaterad logg rekommenderas (dessutom) att skrota sumloggen och köpa en ny elektrisk/elektronisk paddellog och montera givaren i samma hål som sumloggens givare.
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983