Hur var säsongen 2020?

Köptips, tester, säkerhet, väder

Moderator: Moderator

Hur mycket seglade du 2020?

Mycket mer än vanligt
2
25%
Mer än vanligt
1
13%
Oförändrat
1
13%
Mindre än vanligt
2
25%
Betydligt mindre än vanligt
2
25%
Inte alls
0
Inga röster
 
Antal röster: 8

Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2399
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 106 times
Been thanked: 59 times

Hur var säsongen 2020?

Inlägg av johan swe-1870 »

Nu är nog seglingssäsongen över för detta år. Många håller troligen på med upptagning och vinterförberedelser.

Säsongen har ju varit lite speciell på grund av corona. Kanske har det inverkat på ditt sätt att nyttja din IF-båt?

Det vore intressant att undersöka hur du tycker att säsongen har varit. För vissa kan det ha lett till ett ökat användande av båten, då man ju inte kunnat fara omkring och semestra på land som vanligt eller haft ovanligt mycket "icke-arbetad" tid. För andra kan det ha lett till ett mindre seglande än vanligt, då hamnar delvis varit påverkade, eller på grund av arbete eller sjukdom. Stora tävlingar har blivit inställda, medan lokala klubbtävlingar kanske har haft fler deltagare. Så det finns olika faktorer som inverkar.

Det vore därför lite skoj att få höra din åsikt om hur säsongen var i år. Lägg din anonyma röst i omröstningen och svara gärna i tråden med dina tankar!
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2399
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 106 times
Been thanked: 59 times

Re: Hur var säsongen 2020?

Inlägg av johan swe-1870 »

För min del blev det en annorlunda säsong. Båten har inte varit i någon annan hamn än hemmahamnen. Det känns ovant!

Istället för ett danskt eller svenskt mästerskap eller en tysk träff, blev det enbart kvällskappsegling i den lokala klubben.

Under semestern seglade vi enbart omkring i norra Öresund. Det blev totalt 10 varv runt Ven. Men vi har nog inte seglat mer än 200 M. Det är mycket mindre än förra året då vi var till Finland och tillbaka.

Motorn har varit hemma, utom vid sjö- och torrsättning, så vi har kanske använt 0.2 l bensin.

Fortsätt rösta och lämna gärna bidrag i tråden!
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Användarvisningsbild
maja
Moderator
Inlägg: 2795
Blev medlem: 19 aug 2006 09:56
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Hur var säsongen 2020?

Inlägg av maja »

Har numera slutat att använda min IF-båt för camping, eftersom jag har tillgång till andra segelbåtar. Med dessa har jag tillbringat drygt 3 veckor i främmande farvatten. IF-båten är numera ett rent tävlingsredskap och har framgångsrikt seglats i klubbens kappseglingar.
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
Skriv svar