Sökningen fann 4 träffar

av thomas
17 apr 2012 10:40
Kategori: Annat
Tråd: Dynor tjocklek etc
Svar: 7
Visningar: 13109

Re: Dynor tjocklek etc

OK, då klarnar det nog. Läste för ett ganska bra tag sen att det kunde vara problem att få plats med axeln under skåpen om dynorna var för tjocka. Mätte själv, tyckte det fanns marginal och tänkte att han som valde tunnare dynor i "salongen" måste varit betydligt grövre byggd än mig. I min...
av thomas
12 apr 2012 11:19
Kategori: Annat
Tråd: Dynor tjocklek etc
Svar: 7
Visningar: 13109

Dynor tjocklek etc

Hej! Skulle vara intressant att höra lite erfarenheter kring val av tjocklek och hårdhet på dynor. Har förstått att det exempelvis förekommer att man väljer 7,5cm i salongen och 10cm i förpiken. Har det någon större betydelse för komfort resp. utrymme andra för- och nackdelar etc.? Tack på förhand /...
av thomas
13 jan 2009 12:40
Kategori: Skrov
Tråd: Förlucka - tätningslist
Svar: 32
Visningar: 37352

Re: Förlucka - tätningslist

Ja det är riktigt att det är tätningslisten som är dålig. Uppfattade jag dig rätt Åsa att ni använde en rund standardlist? Originallisten vill jag minnas hade en lite speciell form som gjorde det möjligt att trycka fast den i ett spår liksom. Är det ngn som känner till om det går att få tag på origi...
av thomas
09 jan 2009 17:40
Kategori: Skrov
Tråd: Förlucka - tätningslist
Svar: 32
Visningar: 37352

Förlucka - tätningslist

Hej, min förlucka läcker så jag gissar att tätningslisten lämpligen byts ut och undrar var man kan köpa ny tätningslist?

Tack på förhand!

/Thomas