Sökningen fann 13 träffar
- 18 okt 2017 21:14
- Kategori: Lyft
- Tråd: Centrumlyft
- Svar: 57
- Visningar: 92284
Re: Centrumlyft
Det är bra att Tiina har lagt in den här bilden, som då blir ett komplement till det som skrivits tidigare i den här tråden. Har läst en beskrivning av lyftet i FB 13/5-15(KJ Strand) som jag återger en del av, "Vi använder ett femeters öppet sling under båten och en fyrpart kätting, där vi kopplar e ...
- 18 okt 2017 20:48
Det är bra att Tiina har lagt in den här bilden, som då blir ett komplement till det som skrivits tidigare i den här tråden. Har läst en beskrivning av lyftet i FB 13/5-15(KJ Strand) som jag återger en del av, "Vi använder ett femeters öppet sling under båten och en fyrpart kätting, där vi kopplar e ...
- 15 okt 2017 19:27
Med centrumlyft och sling lyfter man vackert. Forumet har säkert rätta mått på slingen.
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
- 22 apr 2012 22:13
- Kategori: Kappsegling
- Tråd: IF SM 2012
- Svar: 0
- Visningar: 6211
IF SM 2012
Hej!
Det finns en plats ledig på en transport till Skärhamn till sommarens SM 4-7 juli. Transporten går från Stockholm.
Kontakta SWE 3063 Lars Gradén postlg@hotmail.com eller Kjell Strand stenbjorn@live.se
Det finns en plats ledig på en transport till Skärhamn till sommarens SM 4-7 juli. Transporten går från Stockholm.
Kontakta SWE 3063 Lars Gradén postlg@hotmail.com eller Kjell Strand stenbjorn@live.se
- 10 dec 2010 16:29
- Kategori: Gastlista
- Tråd: Taktikkväll och förberedelser inför SM i Uppsala
- Svar: 1
- Visningar: 10558
Taktikkväll och förberedelser inför SM i Uppsala
Ett tjugotal seglingssugna skeppare och gastar hade en trevlig kväll med föreläsning av Patrik Erlandsson i Stockholm. Många börjar också planera vilka besättningar man vill ha. Det vore bra att kunna trimma ihop gänget under vårens regattor. Sen gäller det att välja vilka tävlingar man vill satsa på ...
- 11 aug 2010 19:23
- Tråd: SM i Mönsterås
- Svar: 12
- Visningar: 19901
- 10 jun 2010 22:16
- Tråd: SM i Mönsterås
- Svar: 12
- Visningar: 19901
Re: SM i Mönsterås - Transportstöd för deltagare i SM 2010
Transportstöd för deltagare i SM 2010 Som tidigare har meddelats på forumet så skall OIF och de andra lokalklubbarna stötta de deltagare i sommarens SM som väljer att traila båtarna. Uppläggen skiljer sig dock åt klubbarna mellan. OIF har beslutat följande. OIF har avsatt 20.000 kr för ändamålet som ...
- 25 apr 2010 20:20
- Tråd: OIF-snack
- Svar: 7
- Visningar: 14799
- 10 sep 2009 16:07
- Tråd: OIF-snack, kappsegling
- Svar: 3
- Visningar: 8667
Re: OIF-snack, kappsegling
Anderssons jobbar på en Mälarbåt till Höstrastan.
" Nerthus" kommer med Ullis, Lisa och Tiina till Vikingarnas inbjudning.
Vi ses där!
" Nerthus" kommer med Ullis, Lisa och Tiina till Vikingarnas inbjudning.
Vi ses där!
- 23 jun 2009 17:03
- Tråd: Gast till IF-SM finnes
- Svar: 0
- Visningar: 4616
Gast till IF-SM finnes
Lasse Andersson som har flera års erfarenhet både som rorsman och gast är intresserad att vara med på IF-SM i Träslövs läge.
Behöver du besättning gast eller rorsman, hör av dig till
tiina.lasse@vallnet.nu
Behöver du besättning gast eller rorsman, hör av dig till
tiina.lasse@vallnet.nu
- 07 aug 2008 12:07
- Tråd: SM: anmälan och segellotteri.
- Svar: 5
- Visningar: 11370
- 07 aug 2008 11:32
- Tråd: SM - Tack DBK för en rolig regatta.
- Svar: 1
- Visningar: 6456
Det var skoj
Jag har sorterat mina och Bertils bilder och lagt in en del av dem på OIF-sidan http://oif.ifboat.org Om någon har fler fler trevliga bilder att publicera skicka till mig, tiina@vallnet.nu Även www.skota.se har riktiga kalasbilder från torsdagen. Tack för en supertrevlig regatta. Tiina, fördäcksgast ...
- 03 jun 2008 19:50
- Tråd: OIF-snack
- Svar: 7
- Visningar: 14799
Det var skoj! Vinden kom som på beställning för IFbåtar och startlinjen gav gått om utrymme att starta lugnt. Vi gjorde en kryss med långa slag och bottennavigering till rundningsbojen. Klasserna bakom oss hann inte riktigt i kapp så vi fick ganska väl välja vår egen väg. En stundtals brant och lång ...