Sökningen fann 4 träffar
- 16 aug 2025 09:21
- Kategori: Annat
- Tråd: Öppna upp skotten i ruffen
- Svar: 3
- Visningar: 600
Re: Öppna upp skotten i ruffen
Ja exakt, det är det jag "föreslår". Självklart kan man inte bara ta bort skotten utan att säkra upp hållfastheten och styvheten på något sätt. Därav den stolpen som syns på bilden. Att det går att göra en sån lösning tvivlar jag inte ett dugg på, frågan var om någon här i forumet har kunskap om hur ...
- 16 aug 2025 09:18
- Kategori: Beslag
- Tråd: Flytt av storskot
- Svar: 5
- Visningar: 1323
Re: Flytt av storskot
Jo jag tänker också att det blir svårt med hållfastheten och att på ett smidigt sätt segla båten själv. Ställde frågan mest för att se om någon sett en sådan lösning :)
- 15 aug 2025 07:27
- Kategori: Annat
- Tråd: Öppna upp skotten i ruffen
- Svar: 3
- Visningar: 600
Öppna upp skotten i ruffen
Hej Vi är på jakt efter kunskap och hjälp! Som gammal IF-ägare har jag alltid älskat båten och saknat vår gamla båt sedan vi sålde den. Vi bytte upp oss i storlek och har njutit av lite mer utrymme några år och det har såkalrt varit härligt. Men nu är tanken att vi ska köpa en IF igen för att ge oss ...
- 15 aug 2025 07:06
- Kategori: Beslag
- Tråd: Flytt av storskot
- Svar: 5
- Visningar: 1323
Flytt av storskot
Hej Jag har en idé om att flytta storskotskenan och placera den framför sprayhooden (som man kan se på större båtar). Jag vet inte om det är genomförbart ännu men tänkte kolla här i detta fantastiska forum om någon sett en liknande lösning på en IF eller om någon vet att det inte går rent konstruktio ...