Sökningen fann 6 träffar

av jhebbe
19 apr 2020 20:27
Kategori: El
Tråd: Vad är de här sakerna?
Svar: 4
Visningar: 8013

Re: Vad är de här sakerna?

Jag tror mer att det ena är en likriktarsats för att utombordare med laddningsspole ska kunna ladda batteriet och att det andra är ett gammalt antennfäste troligen för 27 Mhz komradio. Ahh, det känns ännu mer troligt! Tack! I vilket fall har jag ingen utombordare som kan ladda upp eller en komradio...
av jhebbe
19 apr 2020 13:40
Kategori: El
Tråd: Vad är de här sakerna?
Svar: 4
Visningar: 8013

Re: Vad är de här sakerna?

Det är inte en dålig gissning! Kan vara det faktiskt 🤔
av jhebbe
19 apr 2020 09:28
Kategori: El
Tråd: Vad är de här sakerna?
Svar: 4
Visningar: 8013

Vad är de här sakerna?

Hej! När jag rensade ut gammal skrot i båten häromdagen blev jag förvirrad av två saker som att monterade. Den på bild ett ser ut som någon strömgrej, oklart vad. Den på bild två har också ström dragen till sig men kan för mitt liv inte lista ut vad den har varit till. Akterlanterna finns så den gis...
av jhebbe
03 mar 2020 23:12
Kategori: Skrov
Tråd: Gelcoat till ljusblå IF
Svar: 12
Visningar: 15192

Re: Gelcoat till ljusblå IF

Ett förtydligande, det var topcoate som jag beställde vilket då är minsta mängd 1 kg. Var då även i kontakt med Helmer i Srömstad som då endast hade gelcoatspackel i mindre förpackning 100gr, ( c.a 300kr) vilket då var för lite för mitt behov. I förteckningen över Marieholms båt färger finns en lju...
av jhebbe
03 mar 2020 20:35
Kategori: Skrov
Tråd: Gelcoat till ljusblå IF
Svar: 12
Visningar: 15192

Re: Gelcoat till ljusblå IF

Kanon ju! Ska kolla om det går att få tag på gelcoatspackel från dem i sådana fall. Hoppas det!
av jhebbe
02 mar 2020 20:03
Kategori: Skrov
Tråd: Gelcoat till ljusblå IF
Svar: 12
Visningar: 15192

Gelcoat till ljusblå IF

Jag är på jakt efter gelcoat till skrovet på vår IF. Står tyvärr ingen färgkod på skylten i garderoben och tycker den inte stämmer särskilt överens med de färger som finns på IF-hemsidan. Är det någon specialare så att blanda själv är det enda att göra eller vad har ni för rekommendationer? FB_IMG_1...