Jag trodde kanske att det saknades något som skulle gå att få tag på som reservdel, men jag förstår nu att det är upp till mig att hitta på en lösning.
Tack, /Anders
Sökningen fann 4 träffar
- 15 jun 2019 21:57
- Kategori: Allmänt
- Tråd: Seglet ramlar av
- Svar: 5
- Visningar: 11992
- 15 jun 2019 19:42
- Kategori: Allmänt
- Tråd: Seglet ramlar av
- Visningar: 11992
Seglet ramlar av
Hej, Jag köpte nyligen en IF av en familj som inte riktigt hade koll på alla grejor. Ett av problemen jag har nu är att seglet ramlar av masten varje gång man tar ner storseglet. Hur/var kan jag köpa detaljen som saknas? Hur ser den ut på en IF? (Har de flesta IF samma mast?) Tycker även att domen se ...
- 19 aug 2018 11:42
- Kategori: Skrov
- Tråd: Spricka i kölsvinet
- Visningar: 11857
Re: Spricka i kölsvinet
Tack för svar,
Kan jag tolka det som att skada inte är ett problem och ev. inte behöver lagas? (Om sprickan inte växer...)
Jag undrar mest över varför sprickan finns.
På den aktuella båten finns även en skada på rodret - som om någon bitit av en tugga.
Kan jag tolka det som att skada inte är ett problem och ev. inte behöver lagas? (Om sprickan inte växer...)
Jag undrar mest över varför sprickan finns.
På den aktuella båten finns även en skada på rodret - som om någon bitit av en tugga.
- 15 aug 2018 11:26
- Kategori: Skrov
- Tråd: Spricka i kölsvinet
- Visningar: 11857
Spricka i kölsvinet
Hej, Tittar på IF att köpa. En som jag tittade på häromdagen hade en spricka i plasten i kölsvinet. Undrar hur det kan ha blivit en spricka där. Är det något jag borde oroa mig för? (Se bifogad fil.) /Anders