Sökningen fann 28 träffar

av Suzanne
18 jul 2008 16:18
Kategori: Allmänt
Tråd: Nybliven IF fantast
Svar: 5
Visningar: 13334

Hei

Dette ble tatt opp for ca ett år siden, under tittelen: "Att tänka på vid köp av IF". Det kom bare to svar, men du kan jo bla tilbake og kikke på dem.

Velkommen til entusiastene !
av Suzanne
05 jun 2008 15:04
Kategori: Skrov
Tråd: Återställa färg på fribord
Svar: 9
Visningar: 20036

Rapport fra båt som igjen er olivengrønn: Min båt var jätteful ! Leste på dette forum og bestemte meg for full pakke med våtslipepapir etc. MEN: Jeg kunne ikke finne papir med finere korning enn 1200 (etterpå har jeg sett at Watski har...) Så jeg gikk rett på med Aoutosol og polermaskin og trodde det ...
av Suzanne
21 jan 2008 19:08
Kategori: Tursegling
Tråd: IF til ekstremtur ?
Svar: 4
Visningar: 12645

IF til ekstremtur ?

Jeg har fått kontakt med et finsk/norsk ektepar, som har spurt meg om råd. De vil skaffe en IF og seile den fra Åbo i Finland, gjennom Göta Kanal, opp Västkusten og så rundt hele Norge opp til Narvik, med retur til Åbo samme sommer. Jeg har frarådet prosjektet, ut fra at IFen er for liten og ikke har ...
av Suzanne
10 okt 2007 13:02
Tråd: Suck! Familj och IF-båt.
Svar: 8
Visningar: 18780

Det var jo en trist historie Gunverth forteller. :( Visst skal og kan og vil barn være med og seile ! Når det er sagt: Vi solgte motvillig den første IF:en da barna meldte sin ankomst. Å ikke seile var utenkelig, men barn må ha plass å røre seg på. Det ble først Comfort 32 og 13 år senere Gambler 38, ...
av Suzanne
28 sep 2007 18:06
Kategori: Annat
Tråd: Wire til sumlogg ?
Svar: 0
Visningar: 5616

Wire til sumlogg ?

Jeg er den lykkelige eier til en umoderne og MYCKET strömsnål sumlogg, som riktignok aldri har fungert siden jeg fikk båten, så den er mest til pynt. (Men jeg HAR altså logg !) :D I høst fant jeg hvorfor: Vidunderets wire er gått tvers av. :oops: Jeg spør derfor: Er det noen som vet hvor jeg kan få t ...
av Suzanne
27 sep 2007 21:14
Kategori: Förbund
Tråd: Er den norske IF-klubben død?
Visningar: 21555

Tusen takk for hjelpen !

:)
av Suzanne
23 sep 2007 20:28
Kategori: Roder
Tråd: Glapp i roder ?
Visningar: 22299

Jeg har ikke hatt det selv, men hørt om det. Tror det er relativt vanlig på litt eldre båter. Tror du må ha av roret og skifte foringene, da det er disse som er slitt.

Men her får du nok bedre svar fra noen som er mer kvalifisert enn meg.. :oops:
av Suzanne
23 sep 2007 17:27
Kategori: Förbund
Tråd: Er den norske IF-klubben død?
Visningar: 21555

Samme her ! Men jeg trodde jeg hadde gjort en knottefeil og var for flau til å forfølge saken videre.....

Jeg antar at hvis man henvender seg til Norsk Seilforbund, evt Norsk Idrettsforbund (eller hva det heter) så må det gå an å få tak i dem.
av Suzanne
23 sep 2007 14:45
Kategori: Common
Tråd: LOCATION OF ENGINE CONTROLS
Svar: 6
Visningar: 14157

I have a remotely controlled outboard, however without electrical start, so that procedure still requires visits to the aft deck. The control box is mounted onto the vertical wall on the starbord side of the footwell, quite far aft. Well within reach for the helmswo/man, still out of the way. Please ...
av Suzanne
28 aug 2007 08:19
Tråd: Vad heter båten egentligen?
Svar: 11
Visningar: 22787

Oberoende vad som gäller och vad koncernen anser har jag under hela mitt liv sagt att jag flög eller flyger med "sas". Och enligt vad som står på SAS hemsida står denna förkortning (fortvarande) för "Scandinavian Airlines". Jeg burde ha visst bedre enn å dra intern jargong inn på dette forum. Beklag ...
av Suzanne
27 aug 2007 08:59
Tråd: Vad heter båten egentligen?
Svar: 11
Visningar: 22787

Fredrik IF-1011 skrev: Och "sas" även om de vill att man skall säga "ess a ess".
SAS kan jo bare uttales ess ei ess og bare bety Special Air Service !
Eller hur ? :wink:
av Suzanne
23 aug 2007 11:02
Kategori: Beslag
Tråd: Förpikslucka och fönster
Svar: 14
Visningar: 26371

Lundgrens Sverige med huvudkontor i Göteborg tel 031-84 03 90 kanske kan hjälpa till. Vi köpte rund list genom dom (i Tyresö sydost Stockholm där de har lokalkontor, på Radiovägen har jag för mig). Produkten heter svampgummilist och har diameter på ca 20 mm. Passar fint till vår Bönan från -77. mvh/ ...
av Suzanne
21 aug 2007 08:13
Kategori: Motor
Tråd: Tyngd på utombordsmotor
Svar: 32
Visningar: 61610

Med min 6 hk og optimal propell (som jeg dessverre ikke har tekniske spesifikasjoner på) gjør jeg likevel bare drøyt 5 knop på flatt vann...
av Suzanne
17 aug 2007 09:55
Kategori: Motor
Tråd: Tyngd på utombordsmotor
Svar: 32
Visningar: 61610

Om akterspeilet "tåler" den økte vekten vil jeg ikke uttale meg om. Derimot tviler jeg på om du har noe å vinne ved å gå over 6 hk. Jeg har alltid hatt 6 hk på mine IF:er, og kan ikke huske at jeg har sett noen ha større motorstyrke. I så fall er det nok en årsak til dette... Et tips: Få en snurrekom ...
av Suzanne
07 aug 2007 09:55
Tråd: Långfärdssegla med IF !?
Svar: 1
Visningar: 7345

Hei Endelig et spørsmål hvor jeg virkelig har kompetanse ! Jeg har hatt IF i to omganger, først i 4 sesonger på 80-tallet, og nå siden i fjor. (I mellomtiden har jeg hatt Comfort 32, Gambler 38 og Fenix - alle brukt til langseiling.) I den første perioden seilte vi (to voksne) tre ganger fra Oslo til ...