Sökningen fann 8 träffar
- 09 apr 2013 16:21
- Kategori: Skrov
- Tråd: Mörkgrön färg 507
- Svar: 10
- Visningar: 16554
Mörkgrön färg 507
Jag har en fråga om färg till skrovet alltså gelcoat. Jag har en nötningsskada på gelcoaten ovan vattenlinjen som jag tänkte slipa och måla om men jag hittar inte rätt färgkulör. Båten är en 73:a och på specifikationsskylten anges skrovfärg till nummer 507. Problemet är att återförsäljaren av interna ...
- 10 jul 2012 14:28
- Kategori: Allmänt
- Tråd: Undrar över tillverkningsnummer
- Svar: 5
- Visningar: 12861
Re: Undrar över tillverkningsnummer
Tackar så mycket.
- 10 jul 2012 13:48
- Kategori: Allmänt
- Tråd: Undrar över tillverkningsnummer
- Svar: 5
- Visningar: 12861
Undrar över tillverkningsnummer
Jag har en fråga som gäller båtens serienummer. När jag försäkrade båten så uppgav jag 1183 som tillverkningsnummer, det som kallas segelnummer. Tyvärr verkar det som om jag hade fel för på skylten inne i ruffen står det MgF nr. 1204 och segelnummer 1183. Är det i själva verket 1204 som är tillverkni ...
- 14 maj 2012 16:19
- Tråd: Bottenstockarnas beskaffenhet
- Svar: 4
- Visningar: 10987
Re: Bottenstockarnas beskaffenhet
Okej, tack så mycket. Nej förvisso så är ju detta utrymme kring bottenförstärkningarna skyddade från väta. Men man kan ju plasta igen hålen om man känner för det.
Ska nog köpa båten.
Ska nog köpa båten.
- 13 maj 2012 15:20
- Tråd: Bottenstockarnas beskaffenhet
- Svar: 4
- Visningar: 10987
Bottenstockarnas beskaffenhet
Jag har en fråga som återknyter till min fundering om risken för fukt i laminatet med plywoodförstärkningar. Bottenstockarna på den båt jag tänkt köpa (ska dit och titta en sista gång imorgon) är genomborrade nedtill för att vatten ska kunna rinna till lägsta punkten på kölsvinet. Är detta originalut ...
- 12 maj 2012 14:17
- Tråd: Självlänsar
- Svar: 142
- Visningar: 217911
Slangar till självlänsar
När man byter ventiler och bordgenomföringar så byter man ju också slangarna. Frågan är vilken kvalité man ska använda. Duger en transparent PVC i två skikt armerad med inlägg av
Polyester? Eller är det en speciell slang som erfordras?
Polyester? Eller är det en speciell slang som erfordras?
- 11 maj 2012 06:51
- Tråd: Risk för fuktskador?
- Svar: 2
- Visningar: 7879
Re: Risk för fuktskador?
Tack för svaret, jag har studerat ritningarna och tänker väl som så att när jag inte kan upptäcka några brister så kanske det heller inte finns några, å andra sidan kan man ju byta mastbalk om så skulle vara. Båten ligger nämligen upplagd bredvid ett varv. Fantastiskt mycket information som finns om ...
- 10 maj 2012 02:38
- Tråd: Risk för fuktskador?
- Svar: 2
- Visningar: 7879
Risk för fuktskador?
Funderar på att köpa en IF- båt från -76. Båten i sig är i gott skick, inga skador på skrovet, hel och fin inredning. Inget att anmärka på. Men jag undrar om fuktinträngning i däcket kan bli ett problem. Inget tecken på läckage kunde upptäckas men då jag läste att båtarna är byggda av glasfiberlamina ...