Blev lite konfunderad av att "Vi/Ni" inte (?) var anslutna till International Folkboat association. Hur kan detta vara, eller är det bara glömt på bifogad site?
(mest nyfiken)
www.folkboat.yachting.org.au/
Sökningen fann 68 träffar
- 29 jun 2012 10:20
- Kategori: Allmänt
- Tråd: International folkboat association
- Svar: 6
- Visningar: 15615
- 03 maj 2012 20:35
- Kategori: Annat
- Tråd: nytt ankare, tips?
- Visningar: 11938
Re: nytt ankare, tips?
förstår dej "Maja"...Men jag är av en annan sort ......EN av få gånger planerade är Horta, Azorerna där jag -om kung Neptun är nådig-ska stega in på Peters cafe'... & berätta rövar historier för likasinnade
Tänker stuva ned 40 meter ankarkätting!
Tänker stuva ned 40 meter ankarkätting!
- 01 maj 2012 19:21
- Kategori: Annat
- Tråd: nytt ankare, tips?
- Visningar: 11938
Re: nytt ankare, tips?
Har kollat detta ganska noga. ang. Ankare. Topp på listan av samtliga anakre i EU & internationellt:
Delta
CQR
BREEce/Bruce (tycker personligen detta är inte "vasst nog" om man inte kan backa i det ordentligt)
Delta
CQR
BREEce/Bruce (tycker personligen detta är inte "vasst nog" om man inte kan backa i det ordentligt)
- 15 apr 2012 10:53
- Kategori: Tursegling
- Tråd: mot äventyret...
- Svar: 0
- Visningar: 6493
mot äventyret...
Lagt upp en liten obetydligsida om...If båten Celeste's väg mot äventyret på: http://sailingceleste.blogg.se/
uppskattar synpunkter osv.
uppskattar synpunkter osv.
- 07 apr 2012 14:20
- Kategori: Skrov
- Tråd: skrovisolering matta
- Svar: 7
- Visningar: 16667
Re: skrovisolering matta
Räcker det att limma dit mattan i rufftaket? vilket lim?
- 14 mar 2012 22:44
- Kategori: Rigg
- Tråd: klossa spridarna
- Svar: 10
- Visningar: 17929
klossa spridarna
hör lite om att "klossa spridarna"...ngn. som gör detta? & isåfall hur & med vad?
- 26 feb 2012 20:36
- Tråd: röstjärns byte...
- Svar: 5
- Visningar: 10469
Re: röstjärns byte...
finns många "plastbåtar" med utanpåliggande! många långseglande sådana!
- 21 feb 2012 13:37
Re: röstjärns byte...
Tror absolut det blir bättre & starkare...med kraften från masten via skrovsidorna istället.Syracusia N-22 skrev:Varför vill du ha de utanpå? Alltså vad ska du uppnå med det? Blir det starkare och bättre?
- 21 feb 2012 10:39
röstjärns byte...
Som nämts, ha rjag tänkt byta mina röstjärn till utanpåliggande, längsskrovsida. HAr funderat mkt. på lämplig laminering av insida...Vad tror ni om ett "gäng" lager Roving väv som laminering??? Vill gärna höra för emot, synpunkter osv.
- 17 feb 2012 12:21
- Tråd: Året runt boende i min IF samt beg. segel
- Svar: 25
- Visningar: 50484
Re: Året runt boende i min IF samt beg. segel
Ser framemot att flytta ombord, en livslångdröm faktiskt! Schulanta... Var & Hur förvarar du mat? kylförvaring eller? Skulle gärna vilja se din båt invändigt ommöjligt?! ngn. tv/dvd. endast radio kanske?...
- 16 feb 2012 19:30
- Tråd: Året runt boende i min IF samt beg. segel
- Svar: 25
- Visningar: 50484
Re: Året runt boende i min IF samt beg. segel
Efter "mild" seperation tänker jag flytta in i min IF permanent inom kort. fler tips & synpunkter för smidigt boende uppskattas.
- 14 feb 2012 17:41
- Kategori: Skrov
- Tråd: Självlänsar
- Svar: 142
- Visningar: 177716
Re: Självlänsar
Vilken hemsk bild på "bort frätta" länsar...här måste man ha järnkoll. Tänker dessutom-som Landsell föreslår- sätta rejäla länsar bakkant sitt brunn, ovan tofterna typ. med backventil, samt sätta ngn. form av box/stuv i framkant på sittbrunn för att göra denna lite mindre.
ritning
finns det ngn. riktig "skala" ritning på IF'en ngn.stans, där skalan är utsatt också?
Re: barduner
Tur du nämde det Johan... höll på att skicka ut den här!
Re: barduner
Vill här passa på att tacka IF förbundet för en mkt. trevlig föreläsning av Ingo på Råå i går. Samt en del nya bekantskaper, & till "Maja" som var en annan man än den jag trodde, mkt. sympatisk & förståndig! Tack!!!