Sökningen fann 4 träffar

av Rikke
20 jul 2011 12:53
Kategori: Allmänt
Tråd: IF VS H-båt?
Svar: 13
Visningar: 21729

Re: IF VS H-båt?

Spiken i kistan för H-båten var nog att förpikskojen verkar vara för kort för mig. Jag har sovit gott i IF:ns förpik tidigare så det vet jag att det funkar. Nu gäller det bara att hoppas på att vi hittar ett fint exemplar till nästa säsong. Får väl återkomma till förbundet när/om vi har blivit IF-bå...
av Rikke
19 jul 2011 13:16
Kategori: Allmänt
Tråd: IF VS H-båt?
Svar: 13
Visningar: 21729

Re: IF VS H-båt?

Tack för svar! Det lutar väl mot IF, men vi har ett tag kvar att fundera. Vi räknar med att hitta en fin båt till bra pris framåt hösten/vintern. Vi har seglat IF några gånger, men det skulle vara kul att känna på H-båten innan säsongen är slut. Känner tyvärr ingen som har en. Det där med att H-båte...
av Rikke
16 jul 2011 17:57
Kategori: Allmänt
Tråd: IF VS H-båt?
Svar: 13
Visningar: 21729

Re: IF VS H-båt?

Tack, Ja det har förstått att IF:n är en stadigare båt vid starkare vindar. Det finns också dom som säger att man sitter torr i en IF men att sjön lätt slår in i sittbrunnen på en H-båt. Nån som vet?
av Rikke
15 jul 2011 18:40
Kategori: Allmänt
Tråd: IF VS H-båt?
Svar: 13
Visningar: 21729

IF VS H-båt?

Hej på er! Hoppas ni kan hjälpa mig. Jag inser att jag ställer frågan bland redan frälsta, men jag tror ändå ni kan komma med kloka åsikter. Vi är sedan tio år tillbaka folkbåtseglare. Nordisk Folkbåt alltså, men av olika anledningar funderar vi nu på att byta till plastbåt. Och vi funderar på IF el...