Sökningen fann 9 träffar
- 28 nov 2011 21:00
- Kategori: Beslag
- Tråd: Fortsättning: ett par detaljer att fixa på gulan
- Svar: 3
- Visningar: 7933
Fortsättning: ett par detaljer att fixa på gulan
Tack för alla bra svar, nu har jag kommit så långt att samtliga gångjärn på rodret har jag demonterat och det var en lätt sak, ett lätt knak och så föll pinnbult ut, - i efterhand bra att jag tittade på detta :shock: Mina funderingar är nu följande, - och det lutar mot en översyn av rodret: 1) Mina 3 ...
- 27 nov 2011 22:10
- Tråd: Ett par detaljer att fixa på Gulan
- Svar: 23
- Visningar: 35227
Re: Ett par detaljer att fixa på Gulan
Tack för alla bra svar, nu har jag kommit så långt att samtliga gångjärn på rodret har jag demonterat och det var en lätt sak, ett lätt knak och så föll pinnbult ut, - i efterhand bra att jag tittade på detta :shock: Mina funderingar är nu följande, - och det lutar mot en översyn av rodret: 1) Mina 3 ...
- 02 nov 2011 23:15
- Tråd: Ett par detaljer att fixa på Gulan
- Svar: 23
- Visningar: 35227
Ett par detaljer att fixa på Gulan
Idag har jag bytt länsventiler x 2 hela paketet och monterat in bronsventiler med kula. Gick bra ! Kvar att göra där jag har frågor: Rodret har jag monterat av för att montera nya o-ringar, gång järnen ser ok ut kanske 1 par 10 del mm slitna men inom tolerans. Dock skulle jag vilja montera nya fräsch ...
- 25 aug 2011 16:53
- Kategori: Skrov
- Tråd: Måla om gul gelcoat
- Svar: 11
- Visningar: 21710
Re: Måla om gul gelcoat
Tack för svaren, - jag måler inte om och tänkte nu bevara min gelcoat och polerar upp den evt- den ser cool och tuff som den ser ut nu och jag håller med att kunna bevara en original gelcoat så länge som möjligt gör skillnad.
- 18 aug 2011 22:49
- Tråd: Måla om gul gelcoat
- Svar: 11
- Visningar: 21710
Måla om gul gelcoat
Hej, jag har en gul if båt där jag har några gelcoat reperationer både på styrbord och babord sida, som tydligen har funnits där 15 år innan jag blev ägare. reperationerna är gjort proffessionellt fint och slät men det finns en nyans i gelcoaten mellan den repererade och den originala. Fråga: Kan man ...
- 18 aug 2011 22:40
- Kategori: Rigg
- Tråd: Vart får man tag på de danska röstjärn till IF båten
- Svar: 1
- Visningar: 6457
Vart får man tag på de danska röstjärn till IF båten
Jag tänkte byte till de "danska rötjärnen" vart köpar man sånna ? Har försökt leta här på forumet om detta men hittar inte info om detta ? Tackar på förhand / Gulan
If 2159
Hej, jag är ny i klubben och tackar för ett fantastiskt forum. Har nyligen införskaffat en if 2159, Finns det någon på forumet som har historik på den båten ?!
- 13 jun 2011 09:39
- Kategori: Roder
- Tråd: Rostfritt beslag övergång roderkult /roder
- Svar: 1
- Visningar: 8742
Rostfritt beslag övergång roderkult /roder
Hej, jag har en if båt nyligen införskaffat SWE 2159, Gulan 08, där jag har opserverat att skruverna som håller de två rostfria beslag fast i rodret är lösa och därmed ett visst glabb i mellan beslag och roderet, försökte skruva åt de men de sitter fast. Går det att lösa upp med rostolja, - skruvmejs ...
- 24 maj 2011 19:22
- Tråd: Länsventilerna
- Svar: 3
- Visningar: 9377
Länsventilerna
Hej jag är ny ägare av en fin if-boat 75 som jag är mycket stolt över. Har dock en fråga som jag har kommit på efter jag har köpt båten. Bäde länsventilerna sitter fast går altså inte att stänga dem. Tacksam för tips - antar att det inte går att renovera dessa nu när båten är sjösatt eftersom båten i ...