Sökningen fann 5 träffar

av jannep
25 jul 2011 21:56
Kategori: Annat
Tråd: Bommen nöter på sparyhooden?
Svar: 7
Visningar: 13122

Re: Bommen nöter på sparyhooden?

if1368lars skrev:Den ser annars fin ut din nya sprayhood. Funderar på att köpa en ny själv.Var köpte du din ?
Det var inte min sprayhood på bilden, men beställde min från Rasmussons segelmakeri.

Tack annars alla för tippsen, blir väl nog att lämna in den i höst för att få nåt skydd påsytt.
av jannep
04 jul 2011 21:33

Re: Bommen nöter på sparyhooden?

Tack för svaret. Det är synd att det där inte är standard, eller ens tilvalsutrustning :) Nåväl, kanske man hittar nåt segelmakeri som kan sy på det i efterhand. Seglen är troligen från 1999 så det kan förklara saken.. fast ett nytt segel blir ännu dyrare än kapellskyddet :roll: Får segla med sprayho ...
av jannep
03 jul 2011 21:03

Bommen nöter på sparyhooden?

Hej! Beställde en ny sprayhood till min IF från 1971. Nu är den installerad men jag har redan efter en fem dagars tur märkt att bommen har nött på tyget vid den bakre bågen när man har kryssat. Har någon tipps hur man ska undgå att tyget på sprayhooden nöts sönder där? Kan man sy fast ett skyddstyg? ...
av jannep
22 aug 2010 21:55
Kategori: Skrov
Tråd: Lappning av hål efter gammal skottkompass
Svar: 2
Visningar: 7276

Re: Lappning av hål efter gammal skottkompass

Tack Jonte för din idé, den där lösningen hade jag inte alls tänkt på. Får se nu vad den slutgiltiga lösningen blir, kör med den gamla säsongen till slut.

h Janne
av jannep
08 aug 2010 11:45
Kategori: Skrov
Tråd: Lappning av hål efter gammal skottkompass
Svar: 2
Visningar: 7276

Lappning av hål efter gammal skottkompass

På vår IF-båt finns en gammal skottkompass som nu har blivit "dimmig" och nästan omöjlig att avläsa, så det är dags att byta ut den. Det gamla hålet är 12cm i diameter med en liten utbukting nere (se bilaga). En kompass som skulle passa exakt finns knappast. Suuntos B-116 som är stor, täcker hålet nä ...