Sökningen fann 5 träffar

av SWE 2348 Solöga
10 aug 2021 22:35
Kategori: Skrov
Tråd: Sprickor i balk (kölsvinet)
Svar: 8
Visningar: 11191

Re: Sprickor i balk (kölsvinet)

Hej på er. Vill bara lägga in en tanke om valet mellan Epoxy/Polyesterplast. För många år sedan jobbade jag med tillverkning av havskajaker i trä som plastades in med hjälp av glasfibermatta som fästes med Epoxylim. Jag fick först veta att man måste använda skyddsmask vid slipning av härdad Epoxy där ...
av SWE 2348 Solöga
13 apr 2020 21:24
Kategori: Forum
Tråd: Vad är Svenska IF-båtförbundets forum?
Svar: 6
Visningar: 21183

Re: Vad är Svenska IF-båtförbundets forum?

Hej igen. Har gjort som du beskrev och det har ändrats till Svenska. Tack snälla!
av SWE 2348 Solöga
13 apr 2020 16:43
Kategori: Forum
Tråd: Vad är Svenska IF-båtförbundets forum?
Svar: 6
Visningar: 21183

Re: Vad är Svenska IF-båtförbundets forum?

Hej Johan, från Andrew i Karlskrona IF 2348. Jag måste säga att jag är inte så flitig med att titta in i forumet men tycker väl att det går bra att hitta i detta nya forum, men måste benämning på knappar och andra beskrivningar i forumet verkligen vara på engelska, i denna Svenska del av IF förbundet ...
av SWE 2348 Solöga
08 jul 2010 22:28
Kategori: Beslag
Tråd: Brytblock på däck. Hur tjockt är däcket?
Svar: 3
Visningar: 7669

Re: Brytblock på däck. Hur tjockt är däcket?

Tack för era svar, det skapar ljus över saken. Jag kör genomgående skruv! Har faktiskt redean tagit ner innertaket för att titta in. Man behöver nog stora brickor under tak för att gämna ut belastningen. Tänker nog köpa en plåtbit och klippa till egna brickor!
av SWE 2348 Solöga
07 jul 2010 23:40
Kategori: Beslag
Tråd: Brytblock på däck. Hur tjockt är däcket?
Svar: 3
Visningar: 7669

Brytblock på däck. Hur tjockt är däcket?

Hej från Andrew. Jag ska dra ner fallen tilll sittbrunnen, dom ska dras vänster om ruffluckan (sett från brunnen). För att leda ut fallen åt vänster från masten ska ett brytblock skruvas fast i höjd med grabbräcket och jag undrar hur tjockt däcket är här. För jag funderar på om det räcker att skruva ...