Sökningen fann 5 träffar
- 25 aug 2009 19:02
- Kategori: Motor
- Tråd: Ersätta inombordsmotor med utombordare
- Svar: 1
- Visningar: 7406
Re: Ersätta inombordsmotor med utombordare
Hej, Jag har en motorsnipa med en MD1:a från 1967. Den är havsvattenkyld. De första 10 åren låg den utanför Tjörn på västkusteb sedan har den legat på Ostkusten i Oskarshamn. Motorn går som en klocka (gjort några mindre ingrepp på 80 talet såsom slipa ventilerna, borra upp cylindern). Om den har vari ...
- 21 aug 2009 12:35
- Kategori: Beslag
- Tråd: Nya fall o fallbänk
- Svar: 18
- Visningar: 38835
Re: Nya fall o fallbänk
Jag är mycket tacksam för denna hjälp . Det är till mkt nytta!
Tack snälla
Tack snälla
- 20 aug 2009 15:59
Hej, Fantastiskt bra. Tack så mycket allihopa. Kompleterande fråga Blir det inte interferens att dra fallet förbi sprayhood till ruftaksvinschen? Fel vinkel, mycket skav på kapell o fall? Var fäster ni fallet sedan..bakom sprahooden eller på fallbänken? Vidare vad gäller fallbänken...ligger den på fö ...
- 20 aug 2009 13:37
Hej, Stort tack för hjölpen. Det är mycket bra svar det där. Ska man skruva loss luckagraget...ja det måste man väl för att få genomgående bult med mutter fästi. Jag gillar verkligen iden med knapp hellre än något annat. Dels av eknomiska skäl men också för att enkelhet alltid är bäst. Antar att jag ...
- 19 aug 2009 22:14
Nya fall o fallbänk
Hej, Jag undrar om det finns någon som har bra tips på hur jag på ett någorlunda enklet vis kan lösa mina frågor nedan. 1. Hur långa fall man ska ha? Jag har den gamla varianten med allt framme vid masten och vill nu dra dem back till framför sittbrunnen. Eftersom jag ska byta fall till något syntet ...