Vacker durkplywood

Ämnen som inte ryms i övriga tekniska kategorier.

Moderator: Moderator

Fredrik Mattsson
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 okt 2006 13:54

Vacker durkplywood

Inlägg av Fredrik Mattsson »

Jag har för avsikt att byta ut mina gamla durkar i båten till nya av vacker 12 mm durkplywood (randig med teak och coto). För en IF-båt behöver man ca 500 x 2000 mm. Problemet är dock att skivorna är 2400 x 1220 mm och kostar ca 2000 kr, dvs. man måste köpa dubbelt så mycket durkplywood som man behöver. Antar att jag inte är den första som har stått inför detta faktum. Finns det andra IF-ägare som också vill byta ut sina gamla durkar och därmed dela på kostnaden eller kanske någon som redan gjort det och har en halv skiva över? Fredrik Mattsson, IF 2207, fredrik.mattsson@yahoo.se
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2401
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 107 times
Been thanked: 59 times

Inlägg av johan swe-1870 »

Jag har funderat på att byta durkar, men ännu inte gjort det. Jag hade tänkt mig vacker teakdäcksrandig plywood.

Har du tänkt byta mattan på de krökta delarna till en matta randig på samma sätt som den vackra plywooden? Det är min plan på lång sikt. Jag har dock inte kollat om det finns sådan matta att skaffa.
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Användarvisningsbild
maja
Moderator
Inlägg: 2799
Blev medlem: 19 aug 2006 09:56
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Inlägg av maja »

Matta ..lika med "våtrumstapet".. 8) Kolla på någon byggmarknad..
Senast redigerad av 1 maja, redigerad totalt 3 gånger.
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
Fredrik Mattsson
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 okt 2006 13:54

Inlägg av Fredrik Mattsson »

Hej.

Jag har rivit bort mattan och målat vitt med en tvåkomponentsfärg (Hempels light primer). Den ska enligt uppgift funka bra och är inte så hal. Jag tror att det blir en snygg kontrast med vitt mot den här durkplywooden (men smaken är som baken). Men som sagt - durkkplywood är dyrt och därför är det bra om man kan dela en skiva på två IF-ägare!

/Fredrik
David SWE 2295
Inlägg: 18
Blev medlem: 11 dec 2006 18:45
Ort: Stockholm

Inlägg av David SWE 2295 »

Bra idé Fredrik! Jag har gjort likadant med ett resultat jag är nöjd med. Beträffande durkplywooden så finns det flera butiker här i Fjollträsk, förlåt Stockholm, som säljer halvskivor. Kolla med Pondus, Palms i Tyresö, Seasea och kanske även Erlandsons brygga.
Skriv svar