Sökningen fann 8 träffar

av JonatanAlex
11 maj 2021 20:05
Kategori: Annat
Tråd: Renovering av InFinit
Svar: 217
Visningar: 249835

Re: Renovering av InFinit

Nu monteras sittbrunnsskott och salongens överskåp: DSCF3635r.JPG DSCF3636r.JPG DSCF3637r.JPG Nu när jag gått igenom din (väldigt inspirerande och välgjorda) renovering, igen, blir jag mer och mer säker på att min If är såld i byggsats, och att de tveksamma lösningar som finns i min båt inte är rep...
av JonatanAlex
09 maj 2021 14:03
Kategori: Skrov
Tråd: Sprickor i balk (kölsvinet)
Svar: 8
Visningar: 10230

Re: Sprickor i balk (kölsvinet)

Har samma problem i min, dock inte riktigt lika stora sprickor, än.. Blir aldrig klok på debatten om polyester kontra epoxy heller, vissa menar att epoxyn fäster betydligt bättre på gammal plast. Dock går det väl inte att måla gelcoat ovanpå epoxyn sen... Tror jag kommer lämna sprickorna åtminstone ...
av JonatanAlex
18 mar 2021 10:38
Kategori: Skrov
Tråd: Självlänsar
Svar: 142
Visningar: 170583

Re: Självlänsar

Såhär blev det iallafall efter mitt byte. Tycker originallösningen är absolut smidigast så utgick från den. Förlängningen består av aluminiumrör köpta i bygghandeln, samt aluminiumstång, med ytterdiameter matchande rörets innerdiameter, som jag filat fyrkantig i änden samt borrat och gängat för vent...
av JonatanAlex
15 mar 2021 17:11
Kategori: Skrov
Tråd: Få tag i skrovmatta 2021
Svar: 6
Visningar: 6483

Få tag i skrovmatta 2021

Hej, Någon som vet vart man kan få tag i skrovmattan som sitter på skrovet i IFarna? Den typen som är på bild nedan, alltså med "väv"-struktur. Verkar inte finnas hos båthandlarna, deras mattor är mer likt konstläder.. matta IF.png Behöver egentligen bara till de skivorna mellan stuvfacket...
av JonatanAlex
18 jan 2021 17:57
Kategori: Skrov
Tråd: Självlänsar
Svar: 142
Visningar: 170583

Re: Självlänsar

Sedär! Ja bortsett från läckan ur ventilbröstet och spindeln såg de ju fräscha ut, bara de går att öppna går de nog att rädda.. Angående förlängningen har jag ännu inte hittat något tillräckligt långt mässingsrör (ca 1,5 m) för rimligt pris så överväger att använda aluminiumrör istället då de är bil...
av JonatanAlex
13 jan 2021 20:49
Kategori: Skrov
Tråd: Självlänsar
Svar: 142
Visningar: 170583

Re: Självlänsar

Om någon letar efter nya skjutventiler i brons till säsongen 2021 kan jag tipsa om en tysk sida: https://www.toplicht.de/ köpte precis därifrån, tog en vecka att få hem grejerna. Beställde bordgenomföring, skjutventil och slangnippel i brons till båda sidor och det gick på ca 1500 kr inklusive frakt...
av JonatanAlex
23 nov 2020 20:03
Kategori: Forum
Tråd: Annonsera på salutorget
Svar: 2
Visningar: 13544

Re: Annonsera på salutorget

Tack, nu hittade jag!
av JonatanAlex
22 nov 2020 23:08
Kategori: Forum
Tråd: Annonsera på salutorget
Svar: 2
Visningar: 13544

Annonsera på salutorget

God kväll,
kanske inte helt rätt tråd men undrar hur man lägger in annons på salutorget?
Hittar ingen knapp eller länk, förstått att man skall vara medlem och inloggad, men det är jag.

Mvh Jonatan