Sökningen fann 8 träffar

av gruvan
29 maj 2015 09:00
Kategori: Beslag
Tråd: Vart hittar man ett liknande block/reservdel?
Svar: 7
Visningar: 13498

Re: Vart hittar man ett liknande block/reservdel?

Tack Maja!

Något tips på specifikt märke och eventuellt modell? Då jag är grön på detta känns utbudet mer skrämmande än lockande.
av gruvan
28 maj 2015 23:11
Kategori: Beslag
Tråd: Vart hittar man ett liknande block/reservdel?
Svar: 7
Visningar: 13498

Vart hittar man ett liknande block/reservdel?

Hej!

Första dagen i vattnet (utan en meter segling :roll: ) lyckades jag med denna bedrift. Någon som vet vart man hittar ett passande block/reservdel? Har kikat runt på lite olika hemsidor utan framgång...

Bild
av gruvan
17 maj 2014 22:18
Kategori: Annat
Tråd: Installera värmare
Svar: 25
Visningar: 40723

Re: Installera värmare

Stort TACK till s2451 och maja! Låter som en grymt stabil kamin jag har kommit över :) Storm och bank på 45°klarar på håret mina krav för söndagssegling. Ska se om jag kontakt macsailor för att höra hur man bl.a. sätter fjutt på kolen. Känns som att tändvätska i kabyssen är ett NoNo. Kanske att man ...
av gruvan
16 maj 2014 13:22
Kategori: Annat
Tråd: Installera värmare
Svar: 25
Visningar: 40723

Re: Installera värmare

Om det inte finns någon beteckning eller annat spår efter någon seriös tillverkare på aggregatet, menar jag nog att du ska akta dig för att använda det. Då finns det nämligen risk att den blivit tillverkad av någon "glad" amatör. Att hantera aggregat med öppen låga i en båt innebär alltid...
av gruvan
14 maj 2014 21:21
Kategori: Annat
Tråd: Installera värmare
Svar: 25
Visningar: 40723

Re: Installera värmare

maja skrev:
gruvan skrev:Tyvärr visste förra ägaren väldigt lite om just värmaren. Har försökt googla mig till vad det kan vara men utan framgång.
Om du inte vet hur man ska använda värmaren, är den väl värdelös som värmare.. :cry: .
Det är därför jag frågar på forumet om det är någon som vet...
av gruvan
14 maj 2014 16:43
Kategori: Annat
Tråd: Installera värmare
Svar: 25
Visningar: 40723

Re: Installera värmare

Kanske skulle brandsläckaren inte vara i samma utrymme som värmaren? Om det börjar brinna runt värmaren kan det vara svårt att komma åt brandsläckaren... Bra observerat och smart tänkt. Har iofs ytterligare en skummare i båten ifall det skulle vilja sig illa. Angående min fundering, är det någon so...
av gruvan
13 maj 2014 16:02
Kategori: Annat
Tråd: Installera värmare
Svar: 25
Visningar: 40723

Re: Installera värmare

Bra om du kunde lägga in bilden så att den syns i sin helhet. Minska storleken så blir den mera tydlig. Vi testar igen maja. Då det är min första båt så är jag väldigt novis på vad det kan vara för konstruktion. Tyvärr visste förra ägaren väldigt lite om just värmaren. Har försökt googla mig till v...
av gruvan
12 maj 2014 23:38
Kategori: Annat
Tråd: Installera värmare
Svar: 25
Visningar: 40723

Re: Installera värmare

Ursäkta om jag kapar tråden en smula. Nämligen så att jag precis köpt min första IF och tänkte höra med er lite mer ärrade om ni har någon aning vad det är för typ av värmare som är i min båt. Bild