Svenska IF-båtförbundets forum • Röstjärnen-Ett måste även för semesterseglare?
Sida 1 av 1

Röstjärnen-Ett måste även för semesterseglare?

Postat: 27 apr 2010 22:15
av smögenräkan
Min IF är en 69:a dock ingen av de två ägarna före mig har kappseglat utan har mestadels gjort lite eftermiddagsturer o.s.v
Jag har tänkt byta ut röstjärnen men tänkte att jag kunde klara mig ett tag till. Det måste ju bli en helt annan belastning och utmattning på båtar som kappseglat flitigt genom åren.Har jag fel? Skriv gärna tips och åsikter.

Re: Röstjärnen-Ett måste även för semesterseglare?

Postat: 28 apr 2010 10:17
av maja
Semesterseglare är på intet sätt undantagna från risken. Det är den sammanlagda tiden på sjön i krabb sjö och frisk vind som avgör Och enligt min mening ökar risken med spridare som inte är klossade.

Alla haverier utom ett som jag känner till har skett under semestersegling.