Noe brukket i mastefoten...
Postat: 01 okt 2013 14:05
Hei!
Jeg oppdaget nettopp at en metallbit har blitt knekt av min IF-båts mastefot. Det er en Seldén mast fra slutten av 90-tallet. Den brukne biten ser ut til å være en del av en bøyle som holder selve masta fast med en bolt. Se bilder. Alt ellers fungerer helt greit. Er dette en vital bit for å holde masta oppe, eller er det en sak som bare brukes under reisning og senkning av masta?
http://www.ifboat.com/phpBB3/download/f ... iew&id=435 http://www.ifboat.com/phpBB3/download/f ... iew&id=434
Mvh,
Frode
Jeg oppdaget nettopp at en metallbit har blitt knekt av min IF-båts mastefot. Det er en Seldén mast fra slutten av 90-tallet. Den brukne biten ser ut til å være en del av en bøyle som holder selve masta fast med en bolt. Se bilder. Alt ellers fungerer helt greit. Er dette en vital bit for å holde masta oppe, eller er det en sak som bare brukes under reisning og senkning av masta?
http://www.ifboat.com/phpBB3/download/f ... iew&id=435 http://www.ifboat.com/phpBB3/download/f ... iew&id=434
Mvh,
Frode