Sökningen fann 275 träffar

av IF 2719
26 maj 2009 12:42
Kategori: Annat
Tråd: Loggens knopmätare har fastnat på 7 knop!
Svar: 7
Visningar: 11050

Re: Loggens knopmätare har fastnat på 7 knop!

Hej igen och tack för alla råd! Nu är det fixat. Jag bad en god vän som är duktig på mekanik att fixa loggen och det gjorde han. Det var inget som var trasigt innuti men fjädern till visaren inne i visarhuset hade snurrat upp sig på något sätt och därför hakat upp sig. Det gick att snurra tillbaka d...
av IF 2719
26 maj 2009 12:34
Kategori: Beslag
Tråd: Svirvelplatta för spinnakerskot
Svar: 12
Visningar: 19547

Svirvelplatta för spinnakerskot

Hej! Kan jag sätta ett block till spinnakerskotet i denna detta Holt Allen beslag? Det är en svirvelplatta. Genomföringen i däcket är ordentligt gjord men jag kan inte ha ett schackel som har sprintdiameter som är större än 4mm eftersom det inte passar med större diameter. Räcker detta för spinnaker...
av IF 2719
21 sep 2008 21:41
Kategori: Annat
Tråd: Loggens knopmätare har fastnat på 7 knop!
Svar: 7
Visningar: 11050

Re: Loggens knopmätare har fastnat på 7 knop!

Hej igen! Nu är loggen bortmonterad. Nålen rör sig (både upp och ned) när jag snurrar på givaren men vill inte gå ned till noll (nu står den på 6 knop). Loggen är inte helt lätt att ta isär eftersom listen framtill verkar stansad på plats och jag befarar att den blir svår att få dit igen om jag tar ...
av IF 2719
18 sep 2008 20:47
Kategori: Annat
Tråd: Loggens knopmätare har fastnat på 7 knop!
Svar: 7
Visningar: 11050

Re: Loggens knopmätare har fastnat på 7 knop!

Hej och tack för informationen Maja! Jag skall prova att "peta loss" nålen. Den fastnade när vi hade riktigt bra vind och bra fart så det verkar troligt att den fastnat i "maxläge". Jag vill ha båten är i så mycket orginalskick som möjligt. Vår IF är från 1976, olivgrön, riktigt ...
av IF 2719
17 sep 2008 22:15
Kategori: Annat
Tråd: Loggens knopmätare har fastnat på 7 knop!
Svar: 7
Visningar: 11050

Loggens knopmätare har fastnat på 7 knop!

Hej, loggens "nål" har låst sig på 7 knop. Visaren rör sig inte över huvud taget men räkneverket fungerar. Funderar på att plocka ur loggen nu vid upptagning och rätta till problemet. Har en handhållen GPS men vill ändå att loggen skall fungera. Vad kan det vara för problem? Hur kalibrerar...