Sökningen fann 40 träffar

av chefpogo
15 mar 2014 23:45
Kategori: Annat
Tråd: Större sprayhood
Svar: 7
Visningar: 14324

Re: Större sprayhood

Bestillingen som kom fra paraxell var enkel. Han ber om navn til noen (person eller produsent?) som kunne levere en sprayhood som når høyere opp enn bommen kommer ned. Klart dette går. At det begrenser seiling til medvindsseilas er jo noe paraxell selv er villig til å ta konsekvensene av: "Spra...
av chefpogo
31 jan 2014 21:51
Kategori: Roder
Tråd: Ny mutter til roret...
Svar: 6
Visningar: 10004

Re: Ny mutter til roret...

Jeg tror jeg skrur ut en av de andre og tar den til en jernvarehandel og spør hva de anbefaler. :)
av chefpogo
28 jan 2014 21:28
Kategori: Roder
Tråd: Ny mutter til roret...
Svar: 6
Visningar: 10004

Ny mutter til roret...

Hei!

Jeg oppdaget i dag at en av de fire skruene som holder rorpinne-beslaget festet til roret har falt ut. Har noen et godt tips på et sted jeg kan få kjøpt et nytt slikt? (se bildet…)
Tre av fire er ikke helt galt, men ikke godt nok...
Tre av fire er ikke helt galt, men ikke godt nok...
bilde.JPG (116.24 KiB) Visad 10001 gånger
Mvh,
Frode
av chefpogo
28 jan 2014 21:17
Kategori: Segel
Tråd: Stormfokk til IF?
Svar: 5
Visningar: 12073

Re: Stormfokk til IF?

Hej Jag köpte en stormfock någon gång i början på 80-talet när jag och min dotter ( i 10-årsåldern) seglade till Finland, Åland, Gotland och Öland. Har använt den en gång. Fabrikat Neil Pride. Storlek 6 kvm. Fanns i Marieholms tillbehörskatalog Dette er et finsk fabrikat, og jeg skal teste det på m...
av chefpogo
21 jan 2014 19:13
Kategori: Segel
Tråd: Stormfokk til IF?
Svar: 5
Visningar: 12073

Re: Stormfokk til IF?

Den er god, Maja, takker.
av chefpogo
21 jan 2014 13:55
Kategori: Segel
Tråd: Stormfokk til IF?
Svar: 5
Visningar: 12073

Stormfokk til IF?

Hei! Jeg er blitt tilbudt en liten stormfokk gratis. Jeg har ikke de helt store planene om å begi meg ut på store seilaser i min IF (enda), men det er nå greit å vurdere ting man blir tilbudt gratis. Jeg lurer derfor da på om det er vanlig å ha en stormfokk til IF-båter, og hva som eventuelt er smar...
av chefpogo
04 okt 2013 23:21
Kategori: Rigg
Tråd: Noe brukket i mastefoten...
Svar: 3
Visningar: 6525

Re: Noe brukket i mastefoten...

Vi har också Seldénmast, men vår däcksmonterade mastfot ser nog från början ut så som din nu blivit och vår 30-åriga erfarenhet är att det skulle vara väldigt bekvämt om det var konstruerat som din, men det går att masta av/på ändå. Väl på plats hålls ju masten av stagen, så mitt svar på frågan är ...
av chefpogo
01 okt 2013 14:05
Kategori: Rigg
Tråd: Noe brukket i mastefoten...
Svar: 3
Visningar: 6525

Noe brukket i mastefoten...

Hei! Jeg oppdaget nettopp at en metallbit har blitt knekt av min IF-båts mastefot. Det er en Seldén mast fra slutten av 90-tallet. Den brukne biten ser ut til å være en del av en bøyle som holder selve masta fast med en bolt. Se bilder. Alt ellers fungerer helt greit. Er dette en vital bit for å hol...
av chefpogo
24 aug 2013 10:50
Kategori: Skrov
Tråd: Lekkasje...?
Svar: 4
Visningar: 6521

Re: Lekkasje...?

Flott - takk for hjelpen! Jeg skal krype litt omkring på båten i dag og se hva jeg finner.
av chefpogo
23 aug 2013 12:10
Kategori: Skrov
Tråd: Lekkasje...?
Svar: 4
Visningar: 6521

Lekkasje...?

Hei! Jeg har akkurat blitt den svært lykkelige eier av en 1975-modell IF-båt (NOR-184/opprinnelig seilnummer 2113 - om noen har informasjon om båten, tidligere eiere, foto etc, er jeg svært interessert i dette!). Båten er i finfin stand og er en fryd for en fersk seilerspire som meg å boltre seg med...