Sökningen fann 68 träffar
Re: barduner
Uppenbarligen så?! & vilken fantastikt intressant läsning... & tydligen är jag inte hlt "väck" i mitt tänkande. har fått mkt. bekräftat ang. rigg & andra planer. bla. dubbla backstag mm.mm kul, kul & intressant! Låt kylan ge vika lite så man kan få sätta igång!
Har beställt artikeln som Gripen nämde. det är 2010 nummer 5-6. av Olle Landsell...
& hämtade precis in den från postlådan! = snabba ryck! (OBS. JAg ringde kryssar klubben... lättare!)
& hämtade precis in den från postlådan! = snabba ryck! (OBS. JAg ringde kryssar klubben... lättare!)
än engång. tack för svar! Som nämts tänker jag byta röstjärn till skrovsido placering. Tänkte bygga på lite förstärkningar med epoxi. har ngn. ngn.ide' om bästa lösning hur man bör lämpligast göra här? kanske bara utifrån "common sense"?! Visst har en egenuppfattning men vill "bolla&q...
Bela: du nämner : "en IF har seglat upp däcket i höjd med vanten - det ser rätt obehagligt ut..." hur menar du?
Olle Landsell är en personlig hjälte, just med "I huvudet på en ensamseglare" & Goodwin. har haft stor inverkan på mig!
Olle Landsell är en personlig hjälte, just med "I huvudet på en ensamseglare" & Goodwin. har haft stor inverkan på mig!
Tack mina vänner. Tänker gå med i kryssarklubben ev. osk.?!
ang. Olle Landsell. EN av mina favorit böcker "I huvudet på en esamseglare" rekomenderas!!! Just i en Havsfidra Goodwin, samma båt som deltog i ostar med mgm. Matsson om jag inte minns fel?!
ang. Olle Landsell. EN av mina favorit böcker "I huvudet på en esamseglare" rekomenderas!!! Just i en Havsfidra Goodwin, samma båt som deltog i ostar med mgm. Matsson om jag inte minns fel?!
Tack Gripen, vänligt! Detta påkryss nummer, ngn, som kan tänka sig sälja ev. kopiera avsnittet ? el. om lust, större filformat på bilderna Gripen? Skulle var oerhört tacksamt... & detta var riktigt förståndigt!!! "Om du känner dig i behov av backstag kan du ju montera dessa så att de är fly...
Om de jag sett är sk "äkta" träfolker vet jag ej. Men många partialriggade långfärdsbåtar finns det däremot. Kolla Fortissimon tex. 8/9delar om jag inte är helt fel på det?! gillar också masthead =enklare. Men nu har jag IF & får anpassa mig till den rigg jag har. tror fortfarande på b...
Jodå... set en del äldre trä folker med Barduner, mer vanligt utomlands än här hemma. framförallt på långfärdsbåtar, större som mindre... Tror personligen det kan vara bra avlastning för riggen. & tänker sätta dit.
Maja...Det satt på den traditionella folkbåten av ngn. anledning iallafall... kan tänka mig som "rigg förstärkning" x-tra säkerhet. i hårda vindar på långsegling. tips? länkar? synpunkter? bilder?
vore tacksam...
vore tacksam...
barduner
barduner till IF ngn. som använder/använt? vill gärna ha lite tips ang. detta. (Nej tycker inte det är onödigt...så är den avklarad
) lite bilder kanske också?

- tis 24 jan 2012 20:57
- Kategori: Annat
- Tråd: Köpa värmare
- Svar: 29
- Visningar: 20540
Re: Köpa värmare
Här skulle ju tråden vara. Kolla in denna fantastiska vedeldade kammin fr. Toplicht. ca 5000skr:- bättre än wallas om ni frågar mig dessutom betydligt billigare!
http://www.toplicht.de/en/shop/ofen-her ... -gusseisen
- mån 23 jan 2012 16:23
- Kategori: Tursegling
- Tråd: Året runt boende i min IF samt beg. segel
- Svar: 25
- Visningar: 18620
Re: Året runt boende i min IF samt beg. segel
Här är en kanon trevlig ved eldad kammin för båt ca: 5000:- (bättre & betydligt billigare än Wallas)..
- mån 23 jan 2012 08:38
- Kategori: Tursegling
- Tråd: Året runt boende i min IF samt beg. segel
- Svar: 25
- Visningar: 18620
Re: Året runt boende i min IF samt beg. segel
TOPLICHT holland/Tyskland har fantastiskt fina vedkamminer för sjöfart & mindre båtar.
Re: God jul
God Jul & god fortsättning Lasse!
- ons 21 dec 2011 14:05
- Kategori: Segel
- Tråd: Lösfotat eller bomlik?
- Svar: 5
- Visningar: 6554
Re: Lösfotat eller bomlik?
var ska du beställa? priser? har hört gott om de utländska segel tillverkarna.