Sökningen fann 8 träffar

av Zevee
29 maj 2018 21:46
Kategori: El
Tråd: Surfplatta med Sjökort
Svar: 31
Visningar: 62360

Re: Surfplatta med Sjökort

Personligen så fungerar iPad helt okej, ljusstyrkan är usel i solsken. Vattentätt skal är billigt. Största fördelen enligt mig är översikten och hur lätt det är att använda(man kan ge det till någon som aldrig varit på sjön och låta dom navigera), det är väldigt lätt att planera med den. Mobil är of...
av Zevee
20 apr 2016 16:34
Kategori: Gastlista
Tråd: Oerfaren gast vill testa kappsegling
Svar: 3
Visningar: 11936

Re: Oerfaren gast vill testa kappsegling

Hej då ska du komma den 12/5 till Gäddviken! Du kan vara med och segla Pryda Mari. Du kommer också träffa fler besättningar som seglar IF i detta sammanhang. Läs mer på OIF hemsida om Pryda Marie. Kolla sedan i kalendern så får du mer info om datumhändelser för träning och tävling med Pryda Mari. S...
av Zevee
20 apr 2016 14:06
Kategori: Gastlista
Tråd: Oerfaren gast vill testa kappsegling
Svar: 3
Visningar: 11936

Oerfaren gast vill testa kappsegling

Jag är en man på 24år. Jag vill lära mig kappsegling och testa på! Jag kan tänka mig att segla vår/sommar/höst, men framför allt sommaren. Jag bor i Stockholm men kan även tänka mig enstaka seglingar i Stockholms närhet +/- 20mil. Kort om mig: Studerar till ingenjör på KTH Seglat i princip hela mitt...
av Zevee
06 mar 2016 20:12
Kategori: Forum
Tråd: Fler avdelningar på forumet?
Svar: 24
Visningar: 38096

Re: Fler avdelningar på forumet?

Det känns bra mycket segare att spontan-läsa hyfsat nya trådar i teknik-delen, då man måste hoppa in i 8 ny forum delar för att se mer än en tråd per område. Särskilt med tanke på att det inte är ett extremt aktivt forum. Lite för omständigt helt enkelt. Men det är nog bättre om man söker efter någo...
av Zevee
10 jan 2016 22:09
Kategori: Motor
Tråd: Köpa ny/beg aktersnurra
Svar: 34
Visningar: 56520

Re: Köpa ny/beg aktersnurra

Tar upp tidigare tråd igen om utombordare. Vad väljer man ? Yamaha F4, 4HK, 4 takt ca 22 kg Mercury 6hk 4-takt som väger 26 kg Johnson 4hk 4takt lång rigg ca 25 kg (verkar vara samma motor som Suzuki) Om jag fattar Marek rätt så är Yamahan bra fast propellern har inte perfekt stigning, de andra kan...
av Zevee
20 okt 2015 23:02
Kategori: Tursegling
Tråd: Förbereda för höst/vår segling (värmare)
Svar: 7
Visningar: 15957

Re: Förbereda för höst/vår segling (värmare)

Tack för svaren! Jag börjar inse att en "riktig" värmare är bara rent önsketänk, att lägga 10tusen är mycket även om jag inte tänker byta båt på länge. PAN2000 var det jag menade ja och den är nog inget jag heller vill använda vid segling. Och då börjar det bli lite halvdyrt om man jämför ...
av Zevee
19 okt 2015 21:17
Kategori: Tursegling
Tråd: Förbereda för höst/vår segling (värmare)
Svar: 7
Visningar: 15957

Förbereda för höst/vår segling (värmare)

Hej! Jag har nu under hösten och den kalla sommaren försökt övernatta i IFen och märkt att det blir ganska så rejält svalt under de kallare årstiderna. Särskilt om man seglar själv och övernattar ensam. Dagtid är inget problem men nätterna kan bli rejält svala. Så jag har lite tankar om hur jag kan ...
av Zevee
15 okt 2015 13:27
Kategori: El
Tråd: Surfplatta med Sjökort
Svar: 31
Visningar: 62360

Re: Surfplatta med Sjökort

Jag har använt en ipad mini som navigation i somras. Vattentätt fodral är ett måste. En grov nackdel är ljusstyrkan på skärmen. Den är inte så bra som på en plotter för ändamålet, vilket gör att det kan bli problem när det är soligt och fint väder. Sen brukar även ipads och andra teknikprodukter stä...