Sökningen fann 4 träffar

av Martinilomma
09 nov 2010 17:13
Kategori: Allmänt
Tråd: Skillnad mellan olika årsmodeller
Svar: 9
Visningar: 14661

Re: Skillnad mellan olika årsmodeller

Tack för svaret Maja! Jo det var ju så vi upptäckte det :) Klantigt måhända, men det är vår första båt så vi är nya på det här med att köpa segelbåt. Den är i ganska slitet skick, mycket arbete återstår men vi köpte den billigt och vår entusiasm är fortsatt hög. Nu ska den bara ta oss från Stockhol...
av Martinilomma
09 nov 2010 17:10
Kategori: Lyft
Tråd: Uppläggningsproblem! Vagga?
Svar: 11
Visningar: 23639

Re: Uppläggningsproblem! Vagga?

Johan SWE-1870 skrev:
maja skrev:Det finns två vaggor till salu på salutorget, en i Skåne i Helsingborgstrakten och en i Svanesund på Orust.
Den i Helsingborg vet jag är bra. Jag har haft min båt vid sidan om den i säkert 10 vintrar.
Den i Svanesund har jag köpt, och båten står nu i den... Den i Hbg är också såld.
av Martinilomma
06 sep 2010 16:18
Kategori: Kappsegling
Tråd: Höstrasta
Svar: 6
Visningar: 12767

Re: SM 2011

Patrik SWE 2436 skrev:Förbannat, såg i min kalender att jag ska på ett bröllop när tävlingen är.
Är det ditt eget bröllopp kan det räknas som en ursäkt för att inte delta. Annars inte.
av Martinilomma
15 sep 2009 09:22
Kategori: Skrov
Tråd: Den eviga fönsterfrågan...
Svar: 1
Visningar: 6076

Den eviga fönsterfrågan...

Har precis köpt en ny IF som (surprise, surprise...) har läckande fönster. Fönstren är aluminiumfönster (misstänker att de är av den danska, lite större, sorten). Att köpa nya från Ertec är helt uteslutet, det går på 8000 danska kronor, dvs mer än båten. Det känns lite fel att sätta in "normala...